.

Vad hände 2016

Genomförda aktiviteter 2016

Pimpeltävling på påskdagen

Stor anslutning till pimpeltävlingen som vi anordnade tillsammans med Haparanda Skoterklubb.

Avgiften 20 kr och då fick man en lott. Pris utdelades till 1-3 pris i vuxenklass och barnklass. Övriga priser lottades ut bland de deltagande.

Vi bjöd även på smörgås och kaffe/saft.

Arbetsdag 18 juni
Så var arbetsdagen över. Vi bytte kedjor till bryggan och det tog ett bra tag att få upp ankaret till bryggan och byta fästanordningarna. Det började i strålande sol men regnet hann ikapp oss. Det var ett gäng riktigt blöta "killar" som äntligen fick alla delar på plats. Klubbstugan har rena fönster och är städad. Förrådet är rensat från mycket gammalt skräp. Ny bastuugn är på plats och bastun står öppen för de som vill bada.

Vi hann inte med att montera dropplåten. Terassen kunde vi inte olja då det var för fuktigt och vi har lite ved som behöver klyvas så det torkar upp. De som känner för att göra bidra med lite arbetskraft kan kontakta Lena Korva eller Ulf Klockare.

Metartävling - 30 juni samlades ett gäng storfiskare på kajen för sommarens metartävling.
Vädret var fantastiskt och stämningen på topp. Stig Sandin stod som vinnare igen (sist vann han pimpeltävlingen också).

6/8 Kräftknytkalas

20/8 Surströmmingsfest,
Surströmmingsfesten gick av stapeln i strålande sol. Tipspromenaden var uppskattad likaså fick vi prova på vår träffsäkerhet med både boll och pilkastning. Tävlingen avslutades med en stafett där tävlingshornen kom fram ordentligt. Vi fick även gissa antalet klädnypor i en påse.
Strömmingen med alla tillbehör var superb. 35 personer deltog i aktiviteterna.
Nästa års arrangörer är redan utsedda och vi ser fram emot en ny rolig surströmmingsfest.

10/9 kl 1030 Bryggupptagning