.

Navigationsskola ONLINE

Om du som medlem som vill gå Förarintyg, Kustskepparintygs eller VHF/SRC utbildning online så kan du få rabatt på Navigationsskolan.se

Ange att du är medlem i vår båtklubb på hemsidan https://navigationsskolan.se så får du 300 kr rabatt på ordinarie pris på den utbildningen ovan som de väljer. Går du fler utbildningar så får du självklart 300 kr rabatt per utbildning.

Hemsida www.navigationsskolan.se
E-post hej@navigationsskolan.se
Tel 020-89 92 50

Protokoll Haparanda Båtklubb årsmöte 2024-03-09

Årsmötets öppnande

Ordf öppnade årsmötet och hälsade alla välkomna.

· Frågan om behörigt utlysande. Ja

• Val av ordförande och sekreterare för mötet; Peter Myllymäki och Lena Korva.
  • Kim Innala och Anders Styrman valdes att jämte ordföranden justera dagens protokoll
  • Kassa o revisionsberättelse.

Kassören redovisade utgifter och inkomster. Bifogas protokollet.

• Fråga om ansvarsfrihet. Revisorn beviljade styrelsen ansvarsfrihet.
  • Val av styrelse

Ordförande Ulf Klockare två år (t o m årsmöte 2025)

Sekreterare Lena Korva två år, (t o m årsmöte 2026)

Kassör Pirjo Klockare, två år (t o m 2026 årsmöte)

Ledamot Markku Savikuja, två år (t o m årsmöte 2025)

Ledamot Lotta Snäll, två år (t o m årsmöte 2025)

Ledamot för en tid av ett år

Suppleant Anna Jekkonen ett år (t o m årsmöte 2025)

Revisor Åke Johansson, ett år ((t o m årsmöte 2025)

Utdrag ur stadgarna:

Val av styrelse sker vid årsmötet. Styrelsen väljs för en tid av två år, varvid två ledamöter omväljs växelvis. Första gången avgör lotten vilka två ledamöter som skall vara valda för två år och vilka som skall vara valda för ett år.

• Val av två ledamöter till valberedning; Stig Sandin och Marcus Kangas.
  • Firmatecknare var för sig för HBK är ordförande Ulf Klockare och kassör Pirjo Klockare.
  • Medlemsavgift – kvarstår som tidigare, 300 kr för familj och 200 kr för enskild. Vi flaggar dock för höjd medlemsavgift, 400 familj och 300 enskild, fr o m 2025 för att möta ökade kostnader.
  • Övriga frågor 2024
  • Altan på baksidan av klubbstugan skall återuppbyggas, vilken form kan diskuteras. Mycket mtrl från gamla altan kan återanvändas. Vi påbörjar återuppbyggnaden på arbetsdagen och ser där vad vi behöver komplettera med i mtrlväg. Vid behov har vi en extra arbetsdag. Kallelse till extra arbetsdag skickas ut på våra sociala medier-
  • Måla kortsidan mot ytterdörren på HBK stugan är kvar. Inköp av liten burk färg till detta. Ansv: Ulf Klockare.
  • Inköp av solplanel är klart. Regulator och batteri finns. John Untinen ansvarar för inkopplingen.
  • Webnode hemsida. Vi har nu gratisversion men minnet är fullt. Vi kan utöka minnet eller ta bort innehåll i befintlig hemsida. Årsmötet ansåg att det var ett värde att ha kvar historik och beslutade att köpa Mini varianten för 63 kr/månad vilket ger 1 GB minne.
  • Värme i klubbstugan. Peter Myllymäki ansv för att se om vi hittar någon begagnad insats för ca 3000 kr.
  • Dieselkamin – Korvas har en gammal som Simon Sipola får i uppdrag att undersöka om han kan få den att fungera.
  • Skorstenar – besiktning av stuga och bastu. Anders Styrman ansv. Kollar med sotarmästaren.
  • Bojar utanför HBK brygga, en service för gäster som kommer och ska bada. Kan locka till fler gäster och i sin tur ev HBK medlemmar. Kim Innala kollar med kommunen.
  • T-shirt med HBK logga. Fanns förut och skulle vara trevligt att ha det igen. Marcus Kangas kollar runt ang kostnader för att trycka upp. T-shirt av bra kvalitet. Beställes isåfall mot intresselista.
  • Simon Sipola har varit till stor hjälp vid upptagning av brygga. Klubben bör kunna bidra med bränsle till honom.

Aktiviteter 2024

Beslutades enligt nedan.

Påskafton Pimpeltävling om vädret tillåter. Prisutdelning sker utomhus. Var och en tar med eget fika. Start 1100-1200. Kostnad: 20 kr per tävlande. Barn och vuxenklass.

Aktivitetsdag 2024-06-08 (lördag). Samling kl 1000. Bryggnedsättning samt städning av lokalerna m m. Klubben bjuder på varmkorv med bröd samt dryck.

Metartävling 2024-07-20 (lördag). Samling vid stora bryggan. Start kl 1000-1100. Klubben bjuder på varmkorv med bröd samt saft. Vid dåligt väder flyttas tävlingen och detta meddelas på sociala medier.

Knytkalas 2024-08-04 kl 1800 i klubbstugan. Var och en tar med sig något de vill äta.

Surströmmingsfest 2024-08-17. Arrangör Kim Innala och Anna Jekkonen. Tid enl arrangörerna.

Bryggupptagning 2024-08-24  kl 1000.

Haparanda båtklubb, HBK, web-ansvarig: Lena Korva
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång